tisdag 17 januari 2012

Egen kock så bra!

Något bättre idag på jobbet. Ska jag vara riktigt ärlig har det varit mycket bättre, i alla fall för mig. En grinig en som tycker att hon blivit av med sina områden och låter dom andra lida med henne. Mot mig har hon faktiskt varit trevlig och har även pratat en hel del. Men mot en del andra har hon knappt svarat på tilltal. Nog om jobbet nu.

Idag hade Bosse fixat en kinesisk gryta innan han kom och hämta mig. Det enda som behövdes göra när jag väl var hemma var att sätta på riset medan Bosse värmde grytan. Vilken lyx, så skulle man ha det jämnt. Bosse har just nu ledigt med betalning då det är lite dåligt med jobb. Men han kan bli inkallad till jobbet på kort varsel. Så kanske det är bäst att inte vänja sig med att ha en hemma-make. Bosse funderar på att gå i pension lite längre fram i vår och då får jag en egen kock på vardagarna. Så det här är väl en försmak på hur bra jag kan få det, hahaha. Tänk att slippa städning och matlagning, det är en tanke jag gillar.

Nu ska jag ta ett par värktabletter och lägga mig i soffan och när smärtan inte är så intensiv blir det att göra dom sista övningar för dagen.

Ha en bra kväll.




1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Yrseln kommer jag dessvärre att aldrig bli utav med. Bifyndet ska det göras ett cellprov på men det får vänta ett tag för nu har mitt cholesteatom i örat kommit tillbaka, (pärlcysta) och det blir operation om några månader. Pärlcystan äter liksom upp allt om det inte blir stoppad i tid och det enda som kan få stopp på det är en microskopisk operation i örat som tar ca 8 timmar. Det är ca 10 % som får det tillbaka och jag tillhörde den skaran.

Sist jag hade detta elände åt det upp balansbågar och allt i innanörat och började på att äta på skallbenet. Det är just det som är farligt när det har gått så långt. Jävligt märkligt att överläkaren på Solna Karolinska inte såg detta när jag var där innan Malaysia resan. Hon som sa att jag skulle köpa en cykel att luta mej mot för min yrsel.

Läkaren idag sa att han kunde se att den har säkerligen funnits där ett par år, så den har väl snaskat och smaskat i sej lite. Förklarar nog en hel del varför jag är som jag är. Hahahahahahaha. Egentligen är det inget roligt alls, jag vet hur jobbigt det var efteråt. Faktiskt nästan att jag grät. Men tur att jag skulle dit för bifyndet så detta kunde uppdagas, när nu inte läkaren i Solna såg det.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam