fredag 6 januari 2012

Ledigt???

Nu har jag tre dagars ledighet framför mig. Ledigt och ledigt kanske va att ta i. Igår kväll ringde svägerskan och berätta att svärmor inte är så klar i knoppen och undra om vi kunde titta till henne nu över helgen. Själva skulle dom åka till sitt landställe men var orolig att svärmor inte skulle få i sig mat, då det tydligen är så att hon glömmer att äta. Självklart kan vi det och idag åker vi upp till svärmor och ser till att hon äter lite. Bosse och hans syster får sätta sig ner och se vad som kan göras framöver. Sen måste dom se till att hon får ett annat boende så att både vi och Gunsan kan känna oss trygga och slippa att hela tiden gå och oroa oss. Har precis pratat med Gunsan och hon sa att hon ätit lite frukost men att hon inte kändes sig så pigg. Hon fundera på om hon skulle ta sig en promenad men det avrådde jag henne att göra. Det är bättre att du går och lägger dig ett tag sa jag till henne. Vi kommer över till dig nu på eftermiddagen. Hon skulle göra som jag sa och ville att jag skulle ta med mig blodtrycks maskinen. Hon var orolig för att hon hade alldeles för lågt tryck.

Jag fick en lång härlig sovmorgon, vakna upp till en strålande sol. Det är -2 ute och en långpromenad skulle inte vara helt fel. Man får passa på då man inte vet hur länge solen visar sig. Kanske vi ska promenera hem till svärmor istället för att ta bilen. Ja, varför inte.

Ha en trevlig dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

En trevlig dag till dej oxå, Ja, det blir ombytta roller, när våra närmaste bli gamla.
Stackars Sofie och Lina säger jag, att hålla reda på mej när den dagen kommer,hhaahahahaaha. För att inte tala om din Sandra, hon får nog det likadant. Hahahahahahahha, undrar hur man blir. Allt är ett kretslopp

Kraaaaaaaaaaaaam