söndag 1 januari 2012

God fortsättning.....

Så skriver vi 2012-01-01 och årets första dag är ett faktum. Nyårsaftonen blev en lugn tillställning. Åt en sen middag och sen blev det tv-tittande fram till tolvslaget. Jag kolla lite på fyrverkerierna, Jonny ringde för att önska oss ett Gott Nytt och undra vad vi gjorde. Tala om att ryggen hade krånglat och att Bosse och jag är förkylda. Efter samtalet var jag helt slut och gjorde i ordning mig för sängen.
Vaknade tidigt och har suttit med en bok nästan hela morgonen. Njutit av tystnaden, inga barn har hittat ut, inga bilar som kör fram och tillbaka utanför vårt köksfönster. Nyårsdagen är en riktig slappardag för de allra flesta. Många sover länge, länge och så har vi dom som är uppe med tuppen som jag. Det är härligt att bara sitta i tystnaden, läsa en bok eller bara låta tankarna fara omkring i huvudet.
Har lite feber, helt igentäppt i näsan. Har lite svårt att bestämma mig för om jag ska jobba i morgon eller om jag ska ge förkylningen ytterligare en dag till på sig att bli bättre. Måste hur som helst ringa till jobbet idag. Man ska ju helst ha en feberfri dag innan man återgår till jobbet, annars är risken att man blir ännu sjukare och det vill jag ju inte. Samtidigt kan jag ju tycka att det är så tråkigt att vara hemma, man kommer ur sina rutiner, ingenting fungerar som det ska. Tänk vad bra det skulle vara om man aldrig blev sjuk, att sjukdomar bara inte fanns. Vad skönt det skulle vara.
Ska läsa slutet i min bok så jag kan börja på Leif GW Perssons nya bok.
Ha en underbar slappardag ni som inte behöver inställa er till arbetet. Till er säger jag ha en underbar dag på jobbet.

Inga kommentarer: