söndag 22 januari 2012

Ont, ont och ont!!

Åter igen en natt med dålig sömn. När jag till slut bestämde mig för att kliva upp låste sig mitt vänstra ben. Jag kom ingenstans. Tog en evighet att få låsningen att släppa och resultatet blev en kramp som inte vill släppa. Men upp kom jag. Börjar bli riktigt orolig för att det kan vara något allvarligare än diskbråk.

Ska försöka ta mig till Ebbas kalas på eftermiddagen. Annars så blir det en lugn dag. Hade tänk att göra en del här hemma men det får vara tills jag blir bättre. Får spara mina krafter till jobbet i morgon. Ska i alla fall ta mig dit så får jag se hur det fungerar. Det är inte värre än att jag får åka hem igen om det inte fungerar att jobba.

Sandra sa här om dagen att hon genomskådat mig. Att jag har mer ont än vad jag vill säga. Visst stämmer det för jag vill inte att folk ska gå omkring och tycka synd om mig. Men nu när smärtan har ökat igen så kommer denna oro för att det kan vara något allvarligt och den oron vill jag inte dela med någon. Men Sandra och jag prata om det och hon sa att hennes tankar gick åt det hållet också. Det var ganska skönt att ha detta dotter o mamma samtal. Nu ska jag försöka att inte hålla allt oro inom mig.

Igår tog vi med oss min svärmor ut till kyrkogården och på vägen hem ville hon handla lite så vi stannade till på Ica Maxi. När vi satt i bilen på väg hem vill svärmor att vi skulle följa med henne hem och fika. Hon hade dukat och det var bara kaffet som behövdes göra. Men jag hade så ont så det enda jag ville var att ta mig hem och vila. Hon blev självklart besviken men sa att vi kunde komma en annan gång.

Det har snöat hela morgonen. Visst är det vackert ute men helt onödigt att det kommer ner en massa snö nu när julen är över, kan jag tycka. Bara att gilla läget för vi har ju vinter fortfarande enligt almanackan.

Ha en bra söndag.


1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, din smärta rimmar illa. Ja, du är nog som jag, lite envis och ger sken av att det här är inte så illa. Man ska faktiskt tänka lite längre, vi börjar fast vi inte själva vill inse det, bli äldre och med det kommer krämpor och en del ska man ta på ALLVAR!!
Men att du ska iväg och prova om du kan arbeta, när du redan har ont, det kan jag då rakt inte förstå.
Har du fått svar från röntgen ännu??
Kraaaaaaaaaaaaaam