onsdag 25 januari 2012

Så har jag fått svar.

Nu på morgonen prata jag med min läkare och fick svar på röntgen. Det är ett diskbråck på fjärde och femte kotorna som påverkar nervroten som går till vänsterben. Läkaren skickar en remiss till ryggkliniken men det är kö dit så det kan ta ett tag innan jag får tid. Under tiden ska jag gå hos min sjukgymnast. Läkaren ska jag träffa på måndag för mer information och få lite kopior som jag ska ha med mig till min sjukgymnast. Får ställa in mig på att vara hemma ett tag. Men ska prata med henne om en halvtids sjukskrivning så fort det blir bättre med smärtan. Nu har jag i alla fall fått ett svar och kan släppa alla oroliga tankar på vad det kan vara. Det är inte cancer utan endast ett diskbråck. Bara att börja träna ordentligt när jag blir lite bättre. Förhoppningsvis slipper jag då en operation och det vore ju skönt. Känner mig lite positivare till smärtan då jag vet att det verkligen är ett diskbråck.

3 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

Stackare.Inte undra på att du har ont, diskbråck gör jätteont och en del får till och med göra en operation som sista utväg.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam

Men hoppas att sjukgymnastik kommer att göra dej frisk.

Livsnjuterska sa...

Vi har inte haft någon ny säng alls, utan blocket köp. Madrasserna är på tok för gamla, minst 10 år gamla säger jag, men inte Jaja hahahahahaha. Han ville inte ha något nytt alls, men jag började lite smått med att förbereda honom på att en ny säng var i antågande. Sängramen och gavlarna har jag gett till Sofie och en ny sänggavel har jag köpt,endast för att den ska passa ihop med Continetalsängen, men det visste inte han, hahhaahahahahaha. Så innan han hade kvicknat till i morse så satt jag på bussen, hahahahahaha
Jag sa lite försiktigt när jag kom hem att det blir nog en maskin till badrummet. En maskin skrek han, hahaahahahahahaha, Ja en sån där som Kathrin har, vem är Kathrin, hahahahahaha, Hennes gubbe tycker att den är så bra att han har tagit över städningen, berättade jag. Han bara skakade i huvudet, Stackars min gubbe.

Livsnjuterska sa...

Det var så lite, jag sitter själv och skrattar här
Kram