lördag 21 januari 2012

Godmorgon!!!!

Natten blev som jag antog igår. Lite sömn med många vakenpass. Sega mig upp tidigt, tidigt i morse. Det kommer bli en gäspig dag idag. Ute är det kall, det står -5,4 på våran termometer, brrrrr.

Läste i tidningen att E-types källarrestaurang Aifur hade blivit sågad av någon matskribent. Maten som serveras är inte den typiska restaurangkäket. Vad sägs om mjödkokta musslor eller varför inte glödhoppor med stunkamos. Det sista är någon urgammal gotländsk maträtt. " Usel mat kryddad av ett vårdslöst troll" löd kritiken. Så dålig kan inte maten vara då dom är fullbokade fyrakvällar i veckan och även har en bokning så långt fram i tiden som 2016. Kanske den här skribenten borde hålla sig till våra vanliga krogar och inte till den första vikingarestaurangen  i världen. Jag har själv inte varit där så jag vet inte hur maten smakar. Men jag gör gärna ett besök, skulle vara roligt att prova på lite annorlunda mat. Det finns nog lite viking i mig och även vikingar behöver mat, hahaha.

Nu ska jag värma mig med en varm dusch, sitter faktiskt och småhuttrar. Sen får vi fara iväg och köpa lite presenter. Ha en bra dag.

Inga kommentarer: