onsdag 4 januari 2012

Födelsedagar och låskistor.

Har jobbat två dagar och känner mig nu ganska bra från förkylningen. Benet och ryggen värker som bara den, men jag får vara glad att ryggen nu är rak igen och ganska rörlig.

Igår satte jag mig ner och funderade hur jag skulle göra med mammas 80-års present. Jag hade ju tänkt att göra en fotobok med bilder från Mageröya och Sör- Norge. Men det är alldeles för kort om tid. Kom då på att jag skulle titta på canvastavlor. Hitta en stor tavla som man fyller med ett stor foto i mitten och mindre foton som en ram runt det stora. Bestämde mig får att göra en sån tavla. Fotona jag använde blev hennes resa till Norge i somras. Vi var ju över och hämta hem henne så jag hade en hel del bilder att välja på. Fick in beställningen och det ska ta 5-8 dagar innan den kommer. Hoppas den kommer senast nästa fredag då vi ska gratta henne nästa helg.

Nästa födelsedag är Ebbas och jag måste återigen komma på något att ge henne. Jag är så dålig på att komma på bra presenter. Jag får återigenfråga henne föräldrar vad dom kan tänka sig att hon vill ha om jag nu inte lyckas snubbla på något bra själv.

Altandörrens lås har gått sönder och måste lagas. Just nu använder vi en tom hushållsrulle som hjälp att hålla dörren stängd när vi är hemma. När vi åker hemifrån får vi köra med en mer avancerad lösning. Så kan vi inte ha det så Bosse har jagat nya delar till låskistan idag eller en helt ny skena med låskista på. Nya skenor fanns inte att få tag på och reservdelar var bara att glömma. Men han fick ett tips om att det fanns en låsfirma i Huddinge som reparera sådan här grejer. Han tog bilen dit och visst kunde dom ta hand om det men det skulle ta 5-8 veckor innan vi kunde få tillbaka den. Alldeles för lång tid för oss. Han fick en adress och telefonnr. till en firma inne i Stockholm som eventuellt kunde hjälpa oss. Väl hemma igen ringde han upp firman i stan och dom kunde fixa det i morgon. Snacka om tur, annars har vi fått köpt en ny dörr och det är säkert beställningsvara och sen att montera upp den är nog ett helt företag det med. Nu sitter Bosse och snörvlar, han är helt utpumpad. Han är inte helt frisk från förkylningen och att han sen är karl gör ju inte saken bättre. Men det viktigaste är ju att vi kan låsa dörren ordentligt igen. Hans förkylning är bra mycket bättre och han är feberfri så så farligt kan det ju inte vara att få röra på sig och samtidigt måste det varit skönt med frisk luft.

Ha en bra kväll.

2 kommentarer:

Livsnjuterska sa...

En bra kväll till dej oxå
Kram

Helena sa...

Ebba vill ha en lila blomma, lila pärlor, lila strumpor om man frågar henne själv.
Om jag får välja så kanske musik eller sagor på cd då hon fått en stereo i sitt rum. Eller sköna kläder då hon vuxit ur mycket av det hon använder på dagis och sådär.