lördag 7 januari 2012

Ingen sovmorgon idag, men ska inte klaga då jag fick en igår. Bläddrade igenom morgontidningen men där fanns inte mycket att läsa så det var snabbt avklarat. Jag hoppar över allt som står om morden i Malmö, kidnappningen av 25-åriga Uppsala studenten, krig o elände och allt om våra tråkiga politiker. Är så förbannat trött på det och orkar bara inte läsa om det. Det är som om min hjärna bara vill stänga av så fort jag ser rubrikerna. Finns det inga goda nyheter att blåsa upp stort i tidningarna. Tycker att det måste finnas en massa goda och glada nyheter. Varför inte ha en dag i veckan som det endast får skrivas om goa och glada saker som händer runt om i världen. Eller är det så att det bara inte finns något positivt att skriva om??


 Rocky har precis kallat på Pepsi och säger till honom att sitta. Det gäller att ha pli på hunden.
När jag hämta in tidningen i morse stod återigen grannens rottis en bit ifrån vårt hus. Det händer titt som tätt att den tar sig en egen promenad nu för tiden. Har sett den både morgon och kväll. Grannarna har kanske tröttnat på att gå ut själva med hunden eller rättare sagt så är det hunden som går ut med ägarna. Ser komiskt ut när man ser dom på promenad, hunden är ett riktigt litet dragdjur och matte o husse får springa efter med spänt koppel. Har många gånger tänkt att det vore roligt att se vad som händer om hunden får upp ett viltspår. Bara tanken får skrattet att bubbla upp ur min strupe. Det kallas väl skadeglädje den sannaste glädjen här i livet, hahahaha. På tal om hundar så kommer jag att tänka på Jonnys hund Pepsi. Tänka så många skratt jag fått på grund av honom. När Jonny bodde här i Tumba var vi hundvakt en hel del. Rocky lärde sig snabbt att säga Pepsi. Också lärde han sig lika snabbt att säga sitt. När vi satt och titta på tv.n och Pepsi kommit till ro så ropa Rocky, Pepsi kom hit. Pepsi for upp och ut till Rocky, väl där så säger Rocky sitt. Pepsi satte sig och blev sittande och vänta på vad som skulle hända här näst. Till slut kom han tillbaka in till oss och la sig. Efter ett tag ropa Rocky på Pepsi igen... Så kunde dom hålla på ett bra tag. Rocky tyckte nog att det var roligt att det hände något när han ropa Pepsi, hahahahaha. Pepsi lärde sig till slut att inte bry sig i att gojan satt och ropa hans namn.

Nu ska jag koka köttet till middagen. Ska koka norsk lappkojs, det var så länge sen vi åt det och jag hade turen att få tag i rimmat kött som är ett måste för att få äkta lappkojs. På menyn skulle det stå norsk lapkojs med svensk stavning, hahahaha. Skulle jag stavat på norska skulle svenskarna inte förstå vad det är för rätt. I Sverige tillagas rätten med potatismos som blandas med cornebiff eller saltabiten och serveras med rödbetor. Men inte den norska som ska tillagas med rimmatkött och rotgrönsaker.

Ha en bra lördag gott folk.

1 kommentar:

attis sa...

Hallå i stugan. Jag höll inte på att komma in här. Upptäckte till slut att du skrivit blogspot med 2 p. Äntligen gick det. Jag älskar att sticka. så roligt när det blir klart. Visst blir man vansinnig på alla dessa hemska nyheter. Man orkar inte ta in allt elände. Så fina bilder på djuren. Ha det bäst oxå kopplar du ihop grnnen med sin hund med en tjock kedja.
Kramiz