fredag 27 januari 2012

Lite mer utvilad.

Så har det blivit fredag igen. Efter att sovit riktigt dåligt en längre tid har jag i natt fått sovit riktigt bra faktiskt. Har bara vaknat till några gånger och känner mig som en ny människa.

Bosse som har fått varit hemma ett tag från sitt jobb på grund av att dom inte kan utföra några jobb när det är snö ute, har nu på morgonen åkt till jobbet för att skriva på uppsägningspappret. Hans arbetsgivare som helst inte vill säga upp honom ser nu inga möjligheter att kunna betala ut lönen då företaget inte får in några pengar. Men han hoppas på att Bosse inte får något nytt jobb innan vintern är över, för då kan han återanställa honom. Bosse får nu vara hemma en månad innan han måste skriva in sig hos arbetsförmedlingen. Han är inte ledsen för det för då kan han kolla upp lite om  hur ekonomin skulle bli om han går i pension. Det kanske är på tiden att han gör det då han kropp börjar bli sliten. Vi får väl se hur det blir. Jag tror inte han kommer att trivas med att gå hemma på hel tid, men det vet man ju inte förrän han varit hemma en längre tid.

Med min sjuklön och Bosses garantilön blir det ett stort gap i vår ekonomi. Visst har vi så vi klarar oss men samtidigt kan jag tycka att det är tråkigt att det ska kosta så mycket med att vara sjuk och samtidigt som gubben bara får ut en garantilön som kommer att gå över till A-kasse ersättning. Vågar inte räkna på hur mycket vi kommer förlora, men det handlar om många sköna tusenlappar.

Sitter här och funderar på vad man ska hitta på göra idag. En promenad blir det, ska också försöka att göra flera träningspass men allt hänger på hur jag känner mig. Det är ju fredag och då vill vi ha lite fredagsmys med något gott att äta på kvällen. Funderar på om vi ska låta Spaaks  fixa ett par räkmackor till oss eller om jag ska låta Bosse få göra egna räkmackor.

Ha en bra dag.

Inga kommentarer: