tisdag 12 januari 2010

Två cigg.

Det har blivit två cigg idag. Första tog jag på jobbet med en jobbarkompis. Den hade jag absolut inte behövt, men för att hon skulle kunna röka så följde jag med ut. När jag ändå stod där kunde jag lika gärna röka, tyckte jag. Löjligt, löjligt tyckte jag direkt efter jag hade fimpat. Andra ciggen tog jag efter maten nu ikväll. Den var inte god, så det kan vara bra att jag rökte den. Nya tag i morgon. Men jag tycker att jag har varit duktig i alla fall.
Sandra ska tacka ja till lägenheten dom var och titta på igår. Hon trodde hon skulle få svar den här veckan om dom fick den.

4 kommentarer:

Helena sa...

http://easyway.nu/

Kathrin sa...

Jag har kollat in det och tror på det. Har läst grundarens bok och ska läsa den igen. Lyckas jag inte nu så lovar jag att ska anmäla mig till kursen. Såg på TV:n att Tintin Andersson sluta röka på den kursen och hon gick dit bara för att se vad det gick ut på. Hon hade inte tänkt att sluta röka. Bara en sån sak säger mycket.

Livsnjuterska sa...

Jag slutade att röka den 8 augusti förra året, efter 40 års puffande! Jag var så trött på rökandet och det smakade inte ens gott längre! Tills idag är jag rökfri och konstigt nog har jag inte haft ett återfall och inte ens varit i närheten av ett. Är inte ens röksugen, helt otroligt!

Kram

Livsnjuterska sa...

Jag motiverade mej själv, har även läst om easyway, men själv så tror jag nog att viljan måste vara med

Ha det bäst