fredag 1 januari 2010

Ice road truckers.

Satt och surfa mellan alla tv-kanalerna. Fick då se att dom vissa Ice road truckers hela eftermiddagen. Självklart blev vi sittande framför tv:n hela dagen. Jag blir så imponerad av dessa förare som kör på isvägarna uppe i Alaska. Spelar ingen roll om det är snöstorm och man inte ser var vägarna går, lasten ska fram. Vissa delar av transportsträckan är rena rama berg o dalbanan och underlaget är is. Minsta misstaget är lika med döden. Det är en ung tjej som kör med dom tuffa grabbarna. Hon är riktigt tuff, gillar verkligen det hon håller på med. Själv är jag helt slut bara av att titta på dom. Man sitter på hel spänn hela tiden.
Imorgon ska jag ta mig en promenad om jag är feberfri. Det ska bli härligt att komma ut ett tag och andas in kall frisk luft. Frisk och frisk, kan man ju knappas kalla den. Men kall är den i alla fall.

Inga kommentarer: