söndag 10 januari 2010

Ett problem mindre.

Efter en trevlig gårdag, har jag tagit tag i antivirus problemet. Mille kolla igår kväll men kunde inte lösa problemet. Han sa till mig att ringa comhem och lyssna med dom. Ringde dom nu på morgonen. Förklara problemet. Tjejen fråga mig om jag har windows7, yes svara jag. Då fick jag avinstallera säkerhetspaketet och en ny webbadress som jag skulle använda för att installera om säkerhetspaketet. Nu är det gjort och det fungerar. Det var som Mille sa, att det berodde på att det var windows7 som inte spela med virusprogramet.
Jonny med familj skulle ha kommit igår, trodde jag. Men det måste ha blivit något missförstånd. Jag skulle nog ringt själv och inte låtit Bosse ringa till Jonny för att bestämma dag och tid. Men det är som det är, inte mycket att göra åt. Får träffa dom senare.
Läste på min gamla arbetskompis blogg att hennes otur med mobiler håller i sig. Hon bor just nu i London och har blivit bestulen på 3 st mobiler på kort tid. Första gången vart hon även av med sin kamera. Andra mobilen hade hon i sin ägo hela tre dagar. Tredje mobilen hade hon den långa tiden 9 dagar. Den sista gången fick dom tag i hennes bankkort också. Snacka om maximal otur. Slutsatsen är att man inte ska ha mobiler i London. När hon blev av med sin första mobil var det ytterligare 35 st som hade blivit av med sina på samma ställe som hon var på. Det måste vara någon liga som jobbar på krogarna i London. Nu har hon i alla fall beslutat sig för att det inte blir en ny mobil. Hon har kvar en gammal som hon ska kolla om den fungerar. Det är nog lika så bra, det blir dyrt annars.
Resten av dagen ska jag småplocka här hemma och sitta framför tv.n med mitt broderi och titta på skidor. En slappar dag med andra ord. Kanske ska jag testa att spela Super Marion Bros.

1 kommentar:

Amanda sa...

Hej! Minst sagt otur. Snart har jag försett halva London med mobiler haha ;) Hur är det med dig? kram