tisdag 26 januari 2010

Inget roligt hos doktorn.

Fick svar på alla proven utom ett. Långtidssockret var för högt, blodfetterna var för höga. Sockret kan jag reglera själv, men blodfettet får jag öka på till dubbla dosen. Sen var det det viktigaste, sköldkörteln. Just det provet hade försvunnit, så nu måster jag till lab. och ta ett nytt. Skulle inte förvåna mig om det också är dåligt och levaxinet måste höjas. Det kan ju förklara varför jag är så jäkla trött. Givetvis togs rökningen upp. Läkaren fråga om jag ville ha hjälp med den. Nej, hör jag mig själv svara, det här kommer jag nog att klara. Hur dum får man vara? Lova även läkaren att jag skulle vara rökfri nästa gång vi träffas. Så nu måste jag verkligen gå in för att avsluta mitt liv som rökare. Ska träffa läkaren i juni för att se att alla mediciner ligger rätt eller om dom ska ändras igen. Det skulle vara kul att säga till henne att jag är rökfri.
Har ätit för mycket till middagen och nu sitter man här med full mage. Hahahaha, ni skulle höra hur jag pustar och stönar. Ska bara slappa ett tag, sen får jag släpa mig upp och duscha.

Inga kommentarer: