tisdag 12 januari 2010

Fru Light.

Vad skulle livet vara utan våran Fru Light? Helt underbart härligt skulle jag svara. Den människan kan verkligen förstöra dagen för en. Hon behöver numera bara visa sig så går humöret ner till botten. Finns det något hon är nöjd med? Nej, måste jag svara på den frågan. Fattar inte hur man kan bli så hemsk som människa. Idag hade hon glömt att ta en mjölk, hon börja stöna och fräste fram att jag skulle slå in en mjölk. Förklara för henne att jag är tvungen att ha mjölken för att kunna slå in den i kassan (säkert för tusende gången). Hon stönar vidare medans hon vänder rullatorn för att gå och hämta mjölken. Jag passar på och tar en kund medans hon är borta. Tanten återkommer, prejar sig fram i kön och gnäller om att hon har svårt att gå. Hon fick det att låta som om det var mitt fel att hon hade glömt mjölken. Slog i alla fall in hennes varor och när hon skulle betala börjar hon strö pengar omkring sig. Tjejen bakom henne försökte att hjälpa till att plocka upp pengarna medans Fru Light bara stöna, fräste och tyckte att allt var för jävligt. Till slut lyckades hon betala, men tjejen som plockat upp pengarna fick inte en blick från Fru Light än mindre ett tack. Hon tror ta med fan att alla runt henne, finns där för henne. Det går inte en gång som hon är inne och handlar utan att det är något som är fel.

Inga kommentarer: