lördag 23 januari 2010

Hjärngympa.

Temperaturen visa -10 när jag gick upp, tur att jag inte behöver ta mig ut just nu. Hoppas att det blir lite varmare innan vi drar till Sorunda. Sitter här med en mugg kaffe och väntar att morgonprogrammet ska börja.
Måste börja att sätta mig in i hur man ska göra med dessa bilder, så att dom kommer där jag vill. Det ser bra ut ända tills jag publicerar dom. Fattar ingenting. Får skylla på att min hjärna har används i 50 år och den börjar bli lite sliten. Det är säkert hur lätt som helst, alla andra klarar ju att få ditt bilder på alla möjliga sätt och ställen. Alla utom jag.
Nu är det bara två veckor kvar tills vi ska in och titta på Jerry Williams. Det ser vi verkligen fram emot. Har kollat in menyn och som vanligt tycker jag den är si så där. Men det brukar att gå i en när man väl är där. Sen är det ju inte maten man åker dit för utan det är självklart är det Jerkan. Skulle man sen vara hungrig vi hemgång kan man äta på någon korvmoj på vägen till centralen. Allt löser sig när man väl är där.
Måste bara tala om att en av dom nya tjejerna på jobbet verkar vara en sån som är plockat från en skyddad verkstad. Jag blir hur nervös som helst på henne. Och jag är inte ensam om det. Hon ska ha jobbat i vårt yrke en längre tid, men det kan man inte tro. Kassan är ett ställe som hon tydligen inte vill vara på, även om hon själv säger att hon gillar att vara där. Man märker att hon gör vad som helst för att slippa vara där. Posten verkar vara det ställe som hon helst vill jobba på, dit springer hon i tid och otid. Och bara dessa problem hon har med telefonerna gör att en hel dag blir förstörd. Alla telefoner utom den som tillhör kassa är glad i, hon verkar inte fatta att man i första hand ska ha kassatelefonen på sig. Hjälper inte att säga till henne. Det ska bli så skönt när posttjejen är tillbaka från sin välbehövliga semester. Men det är en och en halv vecka till dess och på den tiden hinner man nog hamna på psyk.
Nej nu får det vara slut på detta gnällande. Ska fylla på muggen med kaffe och sätta på tv:n. Bara njuta ett par timmar, det är inte helt fel.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hejsan
Jaha det här är Sandras Mammas blogg, Jag brukar kika in på Sandras blogg och fick se att hon följde en femioårings blogg, det är ju i min ålder!
Sandra och min dotter Sofie arbetar tillsammans och de känner varandra sen dagmammetiden! Sandra gick hos Lena och Sofie hos Sivan!

Ha en bra helg