måndag 25 januari 2010

Nu får det bli ett slut på dessa dumheter.

Har haft huvudvärk hela dagen men nacken känns bättre. Dagen på jobbet har varit si så där. Har även rökt där. Så i morgon blir det rökfritt där. Sen är det dags att ta bort morgon ciggen för att sedan ta bort kvälls ciggen. Det är för löjligt att man inte kan ta bort alla på en gång. Gör jag inget åt det så är jag snart uppe i 10 cigg om dagen igen och det vill jag inte. I morgon ska jag upp till läkaren för den årliga kontrollen. Får då svar på proven jag tog i förra veckan. Funderar om jag ska be henne skriva ut dom där pillrena som man äter i 100 dagar och sedan ska man vara rökfri. Jag har provat dom förut och dom är bra. Men efter ett tag har jag varit så dum att jag har tagit en cigg. Sedan är man snart tillbaka på ruta ett. Vilken idiot man är egentligen. Nu får fru Hägglund skärpa sig. Det är bara att bita ihop och ge fan i det där giftet. Hur svårt kan det vara? Låta en cigg styra ens liv, det är inte klokt. Det får bli ett slut på dessa dumheter, från och med onsdag ska alla ciggen vara borta. Så nu var det beslutet taget. Bara att verkställa. Får börja peppa mig själv, intala mig (varje gång suget blir för stort efter en cigg) att giftet inte ska bestämma över mig. Om jag lyckas ska jag ta med mig Bosse på en kryssning till Helsingfors senare i vår. En lyxhytt med egen balkong, dubbelsäng och ett stort badrum med badkar. God mat och dryck. Mycket shopping. En sån resa har jag haft i huvudet hela dagen. Fick nog blodad tand sen förra årets kryssning.
Sandra ska också sluta röka säger hon. Det är ju bra om hon gör det inom snar framtid, då kan vi peppa varandra. Eller vad säger du, Sandra?
Ebba blir ett år idag. Ett stort grattis till henne. Tog massa bilder på kalaset men har inte laddat ner dom än. Så fort jag har gjort det ska jag visa några.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Du klarar det om du verkligen vill! Jag tror att det går om man verkligen har viljan, har man inte den då går det inte, då trillar man dit det är som med allt missbruk!
Om två veckor är jag inne på ett halv år utan cigaretter och det är så skönt att inte ha den lasten!
Man får smaken tillbaka och allt smakar gott, så extra kilon det kommer du att lägga på dej, mina tar det väl en evighet att bli av med, hhahahahahaaha!
Jag är alldeles säker på att du kan sluta, Sofie dottern har hållit upp nu över en månad!
Du klarar detta, tänk så mycket du kan shoppa för när ni åker på båtresan! Härligt, härligt!

Kram