lördag 9 januari 2010

Sprängd öl.

Helg igen. Och kylan håller i sig. Skönt att slippa ta sig till jobbet. Sitter inne med tända ljus och myser. Tittar ut igenom fönstret och funderar på att gå ut på altan för att ta mig dagens första cigg. Vad får jag se? Jo det ser ut som om någon har stått och spottat ner vårt fönster. Första tanken blir att det måste vara Bosse som har roat sig. Men släpper fort den tanken då han inte skulle komma för sig att göra något sånt äckligt. Nästa tanke blir, det är för kallt ute för att tvätta bort (rödspriten är slut). Lite fundersam går jag ut och tar ciggen. Ställer mig och kolla fönstret igen. Ser att det även är spott på fönsterbläcket, blickar ner på fasaden. Där der det ut som om någon har spytt. Till slut ser jag orsaken till det hela. Ett sprängt sexpack öl. Det har stått där sen några dagar före jul. Har tänkt att ta in det men har glömt det så fort tanken har varit tänkt. Har man inte jobb så får man. Nu får jag ta mig ner till macken för att införskaffa rödsprit. Sen blir det att gå ut i kylan och börja tvätta bort skiten. Kan ju inte ha hanskar på mig så det blir att frysa om händerna, ingen skön känsla. Drar mig lite för att utföra jobbet. Bosse kan jag inte skicka ut, för han klarar inte av att böja sig utan att få ont i sina revben. Ett alternativ är ju att vänta tills det blir varmare ute, men det lockar inte heller. Jag kommer att reta mig på fönstret hela tiden. Det blir nog bara för mig att hugga tag i det hela. Men det är ingen panik så jag hinner att njuta lite av lördagsmorgonen med en latte.

Inga kommentarer: