lördag 2 januari 2010

Första vargjakten.

Idag starta landets första legala vargjakt. Fattar inte vad regeringen tänkte på när dom tillät en vargjakt på hela 27 vargar. Vi vet hur det gick med lodjurs jakten när det tilläts första gången. Jag tror att vargjakten blir ännu värre. Det kommer inte bli 27 djur som skjuts utan minst det dubbla. Nu kommer jägarna att passa på, tro mig. 10 000 jägare har anmält sig för jakten så inte tror jag att det kommer fungera med med en kontrollerad jakt.
Jägarna blir av med sina jakthundar, dom vågar inte släppa dom lösa. Men det är väl smällar man får ta om man har hund. Man ska ju ha uppsikt över sina tama djur. Kattägare som släpper ut sina djur får ju räkna med att räven kan ta katten. För dom är det ingen idé att gnälla och ingen ersättning får dom heller. Alla får, ren och jakthundsägare får ersättning av staten om vargen river deras djur. Att just jägarna gnäller är för dom inte längre är ensamma om älg och rådjur. Läste nu på morgonen i DN om en jägare som säger "Vargen får jaga älg hela året och vi bara några veckor på hösten". Bara ett sådant uttalande säger hur jägarna tänker.
Alliansen infirar ännu ett vallöfte, kosta vad det kosta vill. Man kan väl jämföra vargen med våra pensionärer.
Jag önskar alla jägare som är med i vargjakten en kall o bitande blåst och att bytet inte blir några vargar.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jag håller helt med dej i detta med vargjakten, bedrövligt!
De här jägarna fullkomligt hatar vargar!

Kram