torsdag 14 januari 2010

Smått chockad.

Måste bara berätta! Jag fick mig en smärre chock på jobbet idag. Det skulle komma en ny tjej klockan elva. Chefen kom upp till kassan och berätta det för mig. Han sa att hon var 42år och hon kunde jobbet. Tjejen hade jobbat på Ica i Weda (Södertälje) men blev arbetslös då den brann ner. Sen har hon haft vikjobb på någon annan Ica butik. Det enda hon behöver lära sig är våra PLU-nummer. Han sa också vad hon heter, men tro inte att jag kommer ihåg det. Det är ett vanligt namn. När hon kom presentera hon sig för mig, inte ens då registrera jag namnet. Jag har så svårt att komma ihåg namn så det lär nog dröja innan hennes namn sitter. Jag vet fortfarande inte hennes namn, fy farao vad dåligt av mig. Jag tror att det är Kristin, Britt eller något sånt, hahaha. Får höra med dom andra i morgon så att jag kallar henne för något som hon inte heter. Hon verkar att vara trevlig, men om det stämmet är svårt att säga på så kort tid. Men det är säkert inget fel på henne.
Om ett par veckor ska det komma en till. Men den tjejen kommer bara jobba kvällar och helger. Vad jag vet om henne är att hon pluggar till polis. Hur som helst vi behöver personal så allt är välkommet.

Inga kommentarer: