söndag 24 januari 2010

En trevlig eftermiddag.

Eftermiddagen tillbringa vi i Gustavsberg. Ebba hade födelsedagskalas. Hela släkten var där. Mormor, morbror och kusinen från Jokkmokk var nere för att gratta. Jag gillar hennes mormor och Felicia fick en ny kompis i henne. En riktig norrländska, trevlig och pratglad. Lätt att lära känna.
Många paket blev det. Både nytto saker och givetvis en massa leksaker. Ebba har börjat att gå själv och och gick omkring i sina fina lackskor. Den här gången fick jag lyfta upp henne utan att hon var blyg. Man brukar kunna se om barna är lik mamman eller pappan, men Ebba är nog första barnet som jag inte kan säga vem hon mest är lik. Hon har nog ärvt lika stora delar av bägge föräldrarna. Men en sak är säker, hon är en riktig gullunge.
Helena hade gjort en massa snittar som inte gick av för hackor. Till Sandras lycka fanns där brieost. Hahaha, jag hann sno hennes första snitt med brieost. Sen blev det tårta och det är något som Liam gillar. Självklart var han inte ensam om det. Han är lite lik mig där.
Nu har vi ätit middag och jag är helt slut. För att hålla mig vaken är jag tvungen att sätta mig framför datorn och skriva lite. Alla knep är bra utom dom dåliga.

Inga kommentarer: