söndag 24 januari 2010

Arg!!!!!

Nu är jag riktigt ilsk. Fan för hundägare som inte orkar att gå ut och rasta sina hundar. Gick ut för att ta mig ett bloss. Hör hur grannen öppnar sin altandörr för att släppa ut sin hund. Hunden springer direkt över till oss och skiter och pissar. Tur för grannen att jag inte har klätt på mig än, för hade jag varit påklädd så hade jag gått över och sagt ett par sanningens ord till henne. Det är ju inte första gången det här händer. Och jag vill inte ha en massa hundskit på min tomt till våren. Mina barnbarn ska kunna vara där utan att riskera att få en massa skit på kläder och skor. Har man skaffat hund får man allt ta ut hunden på en längre promenad. Eller se till att hunden skiter och pissar på sin egna tomt. Okej, det kan ju hända att den springer över tomtgränsen, men då får väl ägaren gå efter och plocka upp skiten. Men det vet jag med erfarenhet att hon aldrig gör. Har aldrig hänt och kommer aldrig att hända. Dom planterade en häck som skulle förhindra hunden att dra iväg. Men vad var det för häck? Några pinnar som står med några dm mellanrum. Om det blir en häck så kommer det ta en herrans massa år innan den kommer i närheten av att kunna kallas häck och hunden kommer att vara död och begraven. Det hade varit bättre om dom hade satt upp ett staket. När jag stöter på nån av dom ska jag framföra mina åsikter och sen ska hon få ta bort bajshögarna. Det är det minsta hon kan göra.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det där är ju helt åt h-vete, med folk som inte kan ta hand om sina husdjur!
Hundstackarn ska ha en riktig långpromenad och få motion!
Nej, du får nog ta och prata med dom!

Kram