tisdag 19 januari 2010

Karlar, karlar.

Jag säger bara karlar. Allt ska man göra själv, så man vet att allt blir rätt. Snacka med sonen idag. Han hade fattat det så att vi skulle höra av oss angående lördagen med julklapps utdelning. Bosse hade glömt att han skulle ringa tillbaka. Kom först ihåg det när jag berätta vad sonen sagt. Han trodde att han hade bestämt med sonen att det skulle bli den där lördagen. Men så var det alltså inte. Inte konstigt att han med familj inte dök upp. Julklapparna finns kvar och barnbarnet fyller år på måndag. Hur roligt kan det vara att få både julklappar och födelsedagspresenter samtidigt. Tur att hon är så liten att hon säkert inte fattar det hela. Jag skäms och tycker inte att det är det minsta lustigt att det blev som det blev. Föräldrarna får skylla på oss om hon i framtiden får stora men av denna händelse. Hur som helst så missa dom inte något mer än julklapparna. En sak har jag lärt mig av denna historia, att ringa själv och inte överlåta det till gubben.
I morgonbitti ska jag på provtagning. Ska vara fastande efter klockan åtta ikväll. Får dricka vatten, kaffe utan mjölk och te utan mjölk. Efter det måste jag ta mig till jobbet för att äta frukost där och få i mig insulin och ett gäng tabletter. Hoppas jag inte får sockerfall på vägen. Får se till att druvsocker ligger i jackfickan utifall att jag får känningar. Huvudsaken är att dom hinner att ta alla rör blod, annars måste jag göra om hela grejen på torsdag och det har jag inte det minsta lust med.

1 kommentar:

Helena sa...

Haha, det är inte första gången det blir sådär när Jonny är inblandad. Han har nån jäkla princip att om folk sagt att de ringer igen så ska de göra det. Han kunde ju lika gärna ringa Bosse och fråga vad som sker. Vi hade nog dubbelbokat dessutom för David hade födelsedagsfirande samma kväll som jag lovat att vi skulle hänga med på. Vi får ju ses i helgen i alla fall,