måndag 30 april 2012

Valborg.

Så är det Valborg. Men vi ska inte fira den. Jag har ju en röd jobbardag imorgon som jag normalt inte jobbar. Men som jag skrivit förut så satt jag upp mig frivilligt för att jobba. Fråga mig inte varför för jag fattar det inte själv. Och självklart ångra jag mig nu. Vi har grillat och det får vara vårat Valborgs firande för detta år. Egentligen tycker jag väl inte att det är mycket att fira om jag ska vara ärlig. När jag var yngre kallades denna dag för fullborg och alla ungdomar söp så det stod härligan till. Och så är det nog idag också. Med detta vackra väder kommer polisen få en hel del att göra ikväll. I morgon är det första maj, en dag som går i knegarnas tecken. Det blir demonstrationer runt om i vårt avlånga land. En massa första maj-tal blir det också. Men inget som jag heller är så intresserad av. Så det kanske är lika bra att jobba och få dubbelt betalt denna röda dag.

Nu ska jag träna lite och sen blir det en dusch innan det börjar bli dags för sängen. Ha en trevlig Valborg ni som firar ikväll och ni som gör som oss ska givetvis ha en minst lika trevlig kväll.

Inga kommentarer: