söndag 29 april 2012

Snart slut på vecka 17.

Snart kan vi lägga denna vecka till historien. Veckorna rullar på i snabb fart. På tisdag har vi redan kommit in i maj månad. Och denna helg har bjudit på värme och sol. Känns riktigt skönt att vintern har släppt sitt grepp och våren äntligen fått överta. Vi går in i vecka 18 i morgon och kan konstatera att det är 10 veckor kvar till semestern.

Har nu köpt och installerat den nya datorskärmen. Så nu kan jag komma in på mamsens bank och få hennes räkningar betalda. Hennes Internet bank kan endast nås från vår dator på övervåningen så det är viktigt att den fungerar.

Igår hade vi besök av Sandra och hennes små tjejer. Felicia hitta en liten platt sten som hon noga tvätta med en tandborste. Och Emilia har kommit i härmåldern. Hon härmar i stort sätt allt som hon ser. Hahaha, många skratt blev det åt tjejerna. På kvällen blev det kycklingsfilé och cheddarpotatismos. Jag bara älskar denna rätt. Bosse somna framför tv:n redan vid åtta-tiden. Jag var inte sämre utan somna in strax därefter. Vakna av att Sandra ringde och vi fick oss en liten skrattstund innan vi stängde av tv:n och hoppa i säng. Det är inte klokt vad vi har blivit kvällströtta. Har vi blivit smittade av pensionärs trötthet, eller?? Hur som helst så är det ju inte helt fel sömn.

Sitter och väntar på att hockeymatchen mellan Sverige och Finland ska börjar. Är ju inte så sport intresserad men just när dessa två lag spelar mot varandra så vill jag se. En släng av nostalgi sen jag var liten. Då titta man jämnt på hockey-VM och Finland blev lite som en hat match. Canada fick man inte missa då det för det mesta blev en massa slagsmål som vi sen hade en massa diskussioner på rasterna. Matcherna mellan Finland och Sverige hänger fortfarande med mig och dom brukar jag inte missa i första taget. Ska fixa kaffe till matchen sen ska jag bänka mig framför tv:n och heja på Sverige. Nästa vecka börjar VM, men jag kommer inte titta på mer än Sverige- Finland matchen.

Ha en trevlig söndag.

Inga kommentarer: