måndag 9 april 2012

Nu får jag lida ett par timmar.

Har nu kommit hem, är helt slut. Och som jag trodde så är magen ordentligt i olag. Jag ska inte äta utan att ta mina tabletter. För att slippa höra svärmors tjat så tog jag lite mat, men då tjatade hon om att jag åt för lite. Hon tyckte att jag kunde peta bort sådan som inte var bra att äta som diabetiker. Försökte att förklara att det inte var något felaktig mat utan att det berodde på att jag inte hade mina tabletter med mig. Men det gick inte att få henne att förstå. Hon hade även gjort efterrätt, Gotlands pannkaka, mums. Jag sa att jag måste nog stå över den men se det ville hon inte höra på. För att slippa höra hennes tjat så tog jag en liten bit även om jag vet att min mage straffar mig några timmar efter. Och som ett brev på posten så har nu magen kommit ordentligt i olag. Får nu springa ut och in på muggen. Bosse säger att jag få ha en burk tabletter i väskan för jämnan. Om inte så får jag se till att ha det när vi ska upp till henne. För med henne vet man aldrig vad hon dukar fram på bordet. En fika kan lika gärna vara en middag med efterrätt.

Bilden jag tog på henne och la in i mitt förra inlägg var kanske inte det bästa men nu vet jag att det fungerar så nästa gång ska jag se till att förhands granska innan.

Ha en bra kväll.

Inga kommentarer: