onsdag 4 april 2012

Önskan slog in.

Redan onsdag och jag har två dagar till att jobba. Igår hade jag ont i mitt ben nästan hela dagen. När det var dags för hemgång skynda jag mig för att hinna med tåget, vilket inte är lätt då benet inte riktigt hänger med. Gick och önskade det hade varit som förr då gubben hämta upp mig efter jobbet då jag fick se en välbekant ryggtavla. Det kan väl aldrig vara Bosse, jo visst fan är det Bosse tänkte jag. Jag ropade på honom och ryggtavlan vände sig om och det var han. Det hade varit så pass lugnt i trafiken så han tog av på motorvägen för att hinna hämta upp mig. Jag slapp att trängas på pendeltåget där man inte får någon sittplats. Jag ser fram emot helgen, till en fyra dagars ledighet då både jag och benet får en välbehövlig vila.

Kylan håller i sig, i morse när jag klev upp var det - 6,7 ute. Och på fredagen har det lovats snöoväder. För mig får det snöa så mycket det vill på fredag då jag inte behöver ta mig ut utan kan sitta och beta av vår filmhög. Hoppas bara att det är den sista snön för den här säsongen och att våren kommer på riktigt för att snart övergå till sommar. Har fått klartecken på att min semester har gått igenom och kan nu börja planera för den. Så i helgen blir det säkert att kolla in lite resor.

Frukostdags och sen ska jag halta iväg till bussen. Ha en bra onsdag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Bosse är väl hur omtänksam som helst. Så glad du måste ha blivit när du såg honom.

Vart bär resan denna gång?? Härligt med semester. Hoppas nu att ryggen och benet håller sej värkfria.

Kram och ha en trevlig onsdag