lördag 7 april 2012

Påskafton.

Idag har vi en stor sol här hos oss, det var värre igår då det först var ett evigt regnande som övergick till snö. På eftermiddagen när vi åt Janssons frestelse titta jag ut genom köksfönstret och såg riktiga stora julaftonsflingor dala ner. Jag fick lite julstämning så här i påsktiden. En långfredag med lite julstämning utan tomtar och påsk kärringar. I år har vi inte haft en enda påsk kärring ringande på vår dörr. Kan det vara så att påsk kärringar är ett utdöende släkte?

Köpte lammfilé för första gången i mitt liv. Hade tänkt att fixa den i dag men hittar inte ett enda recept på lammfilé. Jag hört att filén är lätt att översteka och bli väldigt torr, något som jag får tänka på vid tillagningen sen får jag väl hitta på ett eget recept. Det blir säkert bra som det för det mesta blir.

Vi titta på Jägarna 2 igår och den var bättre än jag trott. Jag tyckte Jägarna var bra så mina förväntningar på 2:an var inte stor och blev smått förvånad att den var så bra som den var. Men har man Peter Stormare i en av huvudrollerna så kan det inte bli annat bra. Och Lassgård går inte av för hackor han heller. Annars hade vi en lugn och ro full långfredag, helt enkel en dag som vi bara gjorde vad vi ville.

Idag var det tänkt att vi skulle köra svärmor till Bosses faster, men som det ser ut nu så verkar den resan bli inställd. Svärmor skulle höra av sig om hon ångra sig. Jag tror att hon är lite deppig då hon nu har varit hos läkaren och fått svar på en massa prover. Hon  är kärnfrisk sa läkaren, det är bara huvudet som inte vill vara med tala han om. Inget som kommer som någon överraskning för oss.

Bara för att det är påsk så ska inte min träning bli lidande så nu ska jag sätta på en ljudbok och hoppa upp på löpbandet för en lång promenad. Ha en förtsatt bra påskafton.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Du är plikttrogen din motionscykel. Duktiga du. Jag ska oxå börja om två veckor.

Ha en bra dag