söndag 8 april 2012

Ett flickebarn har födds.

Igår fick vi den glada nyheten att Fredrik och Marika äntligen fått sitt andra barn. Det blev en flicka ( men det visste vi redan) på 4,6 kg och 53 cm lång. Hon föddes på långfredagen efter en lång jobbig förlossning. Marika och barnet är kvar på sjukhuset och vi håller våra tummar på att hon snart får komma hem. Vi är givetvis nyfikna på hur hon ser ut men får vänta tills Marika har återhämtas sig och orkar med besökare. Vår familj blir större och större. Är nu uppe i 8 barnbarn, ska man träffas allihopa så blir det till att hyra lokal, hahahaha.

Hästarna travade inte som jag ville, men jag hade fler rätt än gubbsen. Hela 30 riksdaler blev det i alla fall och äran att vinna min egna "lilla tävling" gjorde gott i hela kroppen,hahahaha. Nästa vecka går V75 på Solvalla och Bosse tror att det kommer vara bättre hästar med då, så jag får väl kolla på lördag hur det ser ut. Kanske blir det en rad då med.

Solen har tittat fram och håller den sig framme så blir det nog en långpromenad ute för mig och Bosse. Men det hinner nog bli både regn och snö innan kvällen.

Ett sug efter en mugg kaffe kom plötsligt över mig och det är lika bra att slänga på en kanna. Ha en bra dag.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hahahahhaa, skrattar gott åt din egen tävling, hahahahahahahaha.

Men nog borde gubben din bli lååång i ansiktet när du slår honom och gubbsen som har tippat med i över 30 år, Heja Kathrin, säger jag.

Kram