tisdag 24 april 2012

Sur pensionär.

Kvällstidningarnas bilagor får inte säljas utan huvudtidningen det har vi fått två brev om. Butikerna som gör det bryter kontraktet som finns och kan bli av med med tidningarna. Vi har blivit hårda med det och säljer nu endast bilagorna med huvudtidningen. Idag var det en pensionär över 80 år inne och handlade , när hon kom till kassan så hade hon tagit expressens huvudtidning och aftonbladets kryssbilaga. Jag sa till henne att hon var tvungen att köpa aftonbladet om hon ville ha kryssbilagan. Gumman blev riktigt sur, hon tog bilagan och slängde den över kassalinjen. Både jag och dom andra kunderna tappa helt talförmågan och bara stirra på tanten. Hon betala sina varor samtidigt som hon muttrade något som jag inte hörde vad det var. När hon hade gått blev det ett tjatter på alla kunderna. En yngre kille sa att "tänk att den äldre generationen kan bära sig åt på ett sådant sätt, trodde dom hade mer vett än så". Vi andra kunde inte mer än hålla med. Det är tur att jag aldrig sett tanten förut och hoppas det var första och sista gången jag ser henne. Just sådana här människor blir jag så anti mot.

Annars har dagen varit helt okej. Lugnt och skönt. Ingen energitjuv som har dragit ur mina batterier. Så här skulle vi jämt ha det på vår arbetsplats. Tänk vad glada och trevliga vi skulle vara. Jag är så pigg så jag ska nu sätta mig ner med mitt broderi ett tag innan det är dags att hoppa i bingen. Ha en trevlig kväll.

Inga kommentarer: