fredag 20 april 2012

Godmorgon!

Regnet öser ner och min promenad till vårdcentralen blir inställd. Jag hade sett fram emot en långpromenad fram och tillbaka till min ögonbottenfotografering. Nu blir det till att ta bussen i stället. Så typiskt. På eftermiddagen har dom lovat att regnet ska övergå tillsnöblandat regn. Helgvädret tycks ha börjat.

Risken att snus kommer att förbjudas här i Sverige är tydligen stor. Man kan ju tycka att det skulle vara bra men om man förbjuder snuset kan dom ju samtidigt förbjuda all tobak, vin, sprit och öl. Det är ju inte hälsosamt med dessa varor. Men det kommer aldrig att ske då både Tyskland och Frankrike är vinproducerande länder. Jag tycker att det är dags att tacka för oss i EU och gå ur detta samfund. Jag tillhör nejsägarna till EU och min åsikt är att vi inte borde gått med från början. Dom har så många sjuka saker för sig där nere i Bryssel, många gånger tror man att deras beslut är något dåligt skämt. Jag ser det som det största dårhuset i Europa och att alla länder sänder ner sina största dårar till detta hus och sen kan dom sitta där och tävla om vem som kan hitta på dom löjligaste reglerna som finns att hitta på. Ta bara det där med hur bananer, gurka och jordgubbar ska se ut för att få kallas för just bananer, gurka och jordgubbar. Det värsta är att dom få väldigt bra betalt för att sitta där och hitta på en massa dumheter. Nej, lägg ner skiten och låt varje land sköta sig själva.

Ha en bra fredag.

Inga kommentarer: