lördag 7 april 2012

Hästar och laxlåda denna påskafton.

Har precis spelat lite på travet. Jag har inte spelat på ett tag och ska väl försöka att spela mera regelbundet ett tag framöver. Slog till med två system och väntan till kvällens travprogram kommer bli lång. Vinst?? Jag är glad om jag bara har fler rätt än gubbsen. Bosse spelar ihop med en kompis sedan urminnes tider och det har blivit mer eller mindre en tävling om vem av oss som lyckas bäst. Ska jag vara ärlig så är det nog jag som har denna lilla tävling, hahaha. Men ni skulle se hur glad jag blir om jag har flest rätt, hahahaha. Det blir tjo o tjim och skulle jag sen få utdelning på mina hästar så dröjer det innan jag är nere på normala nivåer igen.

Jag har också hittat ett recept på lammfilé men det ska vi inte testa förrän i morgon har vi bestämt. Idag blev vi sugna på laxlåda med skirat smör. Bosse ska göra ägghalvor med räkor på. Det blir precis lagom för våra magar. Till kvällen blir det ost och kex framför tv:n. Kan inte förstå varför vi inte kommit på det här tidigare. Jag menar med maten. Bara äta det man vill och inte bulla upp med en massa mat av olika slag som bara åker in och ut ur skåpen. Sen att man slipper att vara övermätt av allt ätande är ju aldrig fel. Vi mår så mycket bättre och är pigga som små mörtar utav att vara lagom mätta.

Nu på eftermiddagen ska vi titta på "Bombi Bitt och jag", en serie med en ung Stellan Skarsgård i huvudrollen. Jag har inte sett den sen den gick på teven i slutet av sextio-talet ( om jag nu  kommer ihåg rätt), när den sändes för första gången. Lite nostalgi så här i påsk.

Får väl sluta här och gå och sätta på en kanna kaffe tills det är dags att bänka sig framför teven.

Inga kommentarer: