lördag 21 april 2012

Barndop och bröllop.

Nästa månad ska vi på barndop. Min brorsons son ska döpas. Namnet han får är Anton. Ska bli roligt att träffa hela min brors familj igen. Förra gången vi var samlade var på pappas begravning. Dom enda gånger vi träffas allihopa på en gång är just vid begravningar, dop och bröllop. Men så är det ju för dom flesta familjer nu för tiden. En annan glad nyhet är att min äldsta brorson har friat nu på morgonen och giftemålet kommer att ske nästa år. Det är ett frieri som hans blivande fru har väntat länge på och inte trott skulle komma någon gång. Så kan tänka mig att hon nu är överlycklig. Min bror får nog ställa in sig på att få flera barnbarn framöver. Vore roligt om någon av hans grabbar kunde fixa en dotter, något som han själv inte lyckats med.

Sandra har skaffat sig en träningsapp som hon tyckte var bra. Måste kolla vad det är för något. Kanske något för mig. Hon ringde mig nu på morgonen efter att hon tagit sig en längre promenad med sin mobil i högsta hugg. Hon var riktigt nöjd med appen.

Jag ska ägna mig åt att deklarera i helgen. Ska försöka att få iväg pappas, Bosses och min egen deklaration i dag. I morgon måste jag ner till mamma och hämta hennes deklaration så den också blir klar. Sen kan jag lägga dom bakom mig. Men innan jag sätter mig med deklarationerna ska jag komma på någon middags mat och handla hem den.

Ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: