måndag 2 april 2012

Måndagen snart slut.

Första heldagen på jobbet är avklarad. Visst känns det att jag har ett vänsterben, men inte värre än att jag står ut. Lite trött är jag allt och kommer nog att sova gott i natt. Men det är skönt att vara igång som vanligt igen.

Sandra hinner inte börja jobba förrän någon av barnen blir sjuka. Så har det hållit på sen före jul. Idag var hon upp till läkaren med minstingen som nu har öroninflammation i bägge öronen. Och som om det inte räckte med det nu ikväll har mellan barnet spytt ner halva lägenheten. Den äldsta är också dålig i magen. Men hon måste ju vara van då det har varit så här i snart fyra månader. Det är helt otroligt att dessa förkylningar och magsjukor inte vill ge med sig.

Blåst och snöyra gjorde väntan på bussen hem till en otrevlig upplevelse. Fryser fortfarande efter den väntan. Det här vädret gör att jag får en sådan längtan till varmare breddgrader och det är inte långt till att jag går in och beställer en resa till sommaren. Jag stålsätter mig att låta bli, måste vänta och se om rygg o ben håller innan jag bokar in en resa.

Nu ska jag krypa upp i min soffhörna och dra en filt eller två över mig. Ha det bra och hoppas ni är varmare än mig.

Inga kommentarer: