tisdag 14 februari 2012

Övermätt.

Vi har nu ätit oxfilé, potatisgratäng och beasås. Kanon gott, filén blev perfekt stekt (medium), potatisgratängen med en lagom mängd vitlök. Beasåsen var inte hemmagjord den här gången med den gick ju i den med. En middag i min smak, jag älskar kött, är en riktig köttmänniska. Det största felet med sådana här goda middagar är att man äter alldeles för mycket. Resultatet av min orgier i mat är att jag nu ligger som en övergödd padda i soffan och orkar inte göra så mycket mer. Det är tänkt att jag ska ta mig en promenad på 45 minuter när maten sjunkit ner. Ska jag vänta på det så får jag vänta tills i morgon, känns det som. Får helt enkelt bara göra mina vanliga övningar ikväll och ta mig en längre promenad i morgonbitti. Hahahahaha, ni skulle se oss nu, gubben halvligger i sin fåtölj som en klubbad oxe och jag ligger i soffan som en fläskpadda med laptopen i någon konstig ställning och försöker att skriva här på bloggen. Vid sådana här tillfällen skulle man ha videokameran uppriggad och spela in eländet. Sen kunde man spela upp filmen innan man ska äta en brakmiddag, som ett varnande exempel på hur det blir om man inte sluta äta i tid, hahahahaha. Kan tala om att nu har oxen börjat dra timmerstockar här brevid mig, hahahaha. Vilket slut på denna alla hjärtansdag, vilket romantiskt par vi är.

Får sluta här innan jag somnar jag med. Ha en fortsatt trevlig kväll.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Hahahahahaha, du beskriver så bra att jag har hela scenen framför mej,hhaahahahahaha.
Jag undrar om inte Gojan håller er sällskap med snarkandet.
Kraaaaaaaaaaaaaaam