måndag 6 februari 2012

Ännu ett läkarbesök.

Har nu fått en ny sorts värktabletter som jag ska prova till natten. Hållar mina tummar på att dom ska fungera bättre än dom jag redan har. Om inte blir nästa steg morfinliknande preparat och det vill jag absolut inte ha. Kan ju bli narkoman på kuppen, tala jag om läkaren. Hon skratta och sa att hon tyckte jag har varit tålmodig med min smärta. Jag sa till henne att då skulle hon se hur jag är hemma där jag inte behöver behärska mig. Ska vara hemma heltid denna vecka och om det inte har blivit värre ska jag försöka med halvtid nästa vecka. Om jag bara får sova på nätterna så får jag mer krafter att stå ut med smärtan på ett helt annat sätt än vad jag har just nu. Dammsugning och tvätta golven får jag inte göra och inte är jag ledsen för det. Sa till läkaren att det var väl en av få positiva saker med att ha diskbråck, hahahaha. Min ångmopp får vänta ett tag till på första provturen av mig. Läkaren prata om en ev. operation men det sa jag direkt att det vill jag inte. Måste gå att träna bort, det har jag läst och min sjukgymnast säger också det. Ja, vi får se vad dom säger på ryggkliniken, säger läkaren och ser lite konstig ut. När jag gick därifrån fick jag en stor kram av läkaren och ett hoppas tabletterna hjälper så du får sova inatt.
 
Sandra och hennes familj har magsjukan och jag har haft ett illamående som kommer och går. Jag kan ha blivit smittad av henne då dom var här i lördag. Fliso kräktes i bilen när dom åkte här ifrån. Jag som har så svårt att låta bli gulla med vår sessa, pussa på henne en massa gånger. Alltså stor smittorisk!! Men hoppas att det inte bryter ut någon magsjuka här hos oss. En bloggvän sa till mig att ta 10 vitpepparkorn och svälja dom hela, det ska hjälpa mot magsjuka. Jag gick genast ut i köket och gjorde som hon sagt och hittills verkar det ha hjälpt. Tack, söta Anki. Tänk om det även kunde hjälpa mot diskbråck, då har jag slagit två flugor i en smäll,hahahahaha.
 
Nu blir det ett sista träningspass för dagen och sen ska det slappas så det står härligan till.
 
 
 
 

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Jag hoppas verkligen att du kommer att bli bra med gymnastik. Inte alls roligt för dej detta.
Du behöver väl inte ta de starka tabletterna varje kväll, utan ta då det är absolut värst, för sömnen den är så himla vikig, viktigare än vad vi tror.

Kraaaaaaaaaaaaaaam