torsdag 16 februari 2012

Tiden går fort, redan torsdag.

Redan torsdag och snart har jag jobbat en vecka. Det har fungerat ganska bra att jobba halvtid, visst har jag haft ont men inte mer än att jag står ut med smärtan. Tror att det har varit bra att börja mitt på dagen för då har jag kunnat tränat på morgonen och på det viset kommit i gång. Sömnen har också blivit bättre, så mycket bättre att jag har svårt att vakna till på morgonen.

Polisen tog den misstänkte mördaren i går kväll. Han befann sig i närheten av brottsplatsen. Det är inte mycket som sägs om det hela och då får jag den tanken att antingen är det utlänningar eller så är det en familje tragedi. Men huvudsaken är väl ändå att polisen lyckats ta en misstänkt. Duktigt jobbat av polisen.

Mitt barnbarn går i skolan som ligger precis brevid brottsplatsen och igår höll skolan barnen inomhus. Vissa föräldrar tyckte det var ett fel beslut då man skrämde upp barnen ytterligare. Men personalen tyckte att det var helt rätt att stänga skolan och hålla barnen inomhus tills föräldrarna kunde hämta barnen. Kan nog hålla med skolan där, då det var full pådrag av poliser, hundar och helikopter. Skolan ska hålla öppet som vanligt idag. Mitt barnbarn var hemma på grund av sjukdom och blev inte drabbad av uppståndelsen.



1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, jag kan nog hålla med skolan. Hela välrden hållr på att gå över styr.
Där Lina bor var det oxå fullt pådrag när hon skulle hämta barnen från skola/dagis, där var det en pedofil de letade efter.
Fy fan man blir mörkrädd. De där djävlarna skulle inte ens vistas ute, ett nackskott och bli av med skiten, vore det rätta.

Kraaaaaaaaaaaaaaaaam