lördag 18 februari 2012

LÖRDAG.

Vakna med huvudvärk tidigt i morse. Orka inte att lyfta huvudet från kudden så jag låg kvar och lyckades att somna om. Vakna efter nån timme och huvudvärken var värre en tidigare, kravla mig ur sängen och tog mig ner till köket för att ta mig ett par huvudtabletter. Nu är huvudvärken borta och jag ser fram emot en långpromenad. Känner att jag är riktigt ut vilad och det är nog därför jag vakade med huvudvärk (har sovit tungt i natt).

Under dagen ska jag fixa med lite papper som måste vara klara innan jag ska träffa brorsan och mamma för underskrifter. Jag hoppas att jag sen kan lägga allt om pappas arv bakom mig. Ska försöka att börja att rita upp ett släktträd som jag ska ge min faster. Vi ska hälsa på henne när jag känner mig bättre i ryggen. Det är en del jag vill lyssna med henne om min favvo gubbe Johan Gottfrid. Han är hennes morfars far. Tror att hon kan veta lite om honom. Min faster har hjälp mig med en del information om våra förfäder och hon ser fram emot att se vad jag har hittat i mitt grävande efter dom. Har kommit ner till mitten av 1700-talet men där har jag fastnat. Prästerna på den tiden skrev så slarvigt och sen hade dom så konstiga stavningar. Inte lätt att tyda vad som står. Men det har varit en intressant resa så långt. Önskade att jag börjat mycket tidigare så min pappa hade fått se resultatet, det hade han gillat. Men kanske har han träffat alla uppe i sin himmel och nu sitter där uppe och gläds åt mina framgångar, hahaha. Tanken är fin tycker jag och kanske får även jag träffa allihopa en dag.

Nej, ska jag få något gjort idag får jag allt sätta igång nu. Ni får ha en trevlig lördag.

Inga kommentarer: