lördag 4 februari 2012

Schlager-eländet är igång igen.

Varför sänds det bara en massa skit på teven när schlagern sätter igång. Likadant varje år, det finns absolut inget att se mellan 20.00 - 21.30 på lördags kvällarna. Hade jag inte haft ont så hade jag gjort något vettigt den tiden som schlagern hållit på, men nu blev det så att jag satt och kollade som ett fån. Egentligen är det synd att  kalla det för schlager och det var inte många låtar som var bra. Konstigt nog kom dom jag gilla direkt till final. Loreens låt var helt okej. Och Dead by April var hur bra som helst. Ingen låt för en sådan tävling men otroligt bra. Nästan så jag hoppas på att dom tar hem segern vid finalen på Globen. Och vad Torsten Flinck hade där att göra fattar jag bara inte. Det kryper i hela kroppen när jag ser denna karl. Ett krypande obehag väller över hela mig. Texten på den låt han sjöng passa in på honom, undra hur många gånger den karln har rest sig upp. Nu ska jag inte såga honom längst fotknölarna för i ett annat sammanhang hade låten varit bra. Ska inte snöa in på detta ämne för jag är ingen schlagerfestivalfantast precis. Det finns många många människor i avlånga Sverige som bara älskar denna tävling och givetvis missunnar jag inte få se det. Men varför inte sända någon bra film på andra kanalen så man har en valmölighet, även jag betalar tv-licens och vill ha lite valuta för pengarna.
 
Nu är det bara att säga som Rocky, godnatt och sov gott.

Inga kommentarer: