onsdag 29 februari 2012

Jag skrev för ett tag sen om försäkringskassan, om att dom inte kan höra av sig och så. Igår frågade jag på jobbet om dom har anmält till försäkringskassan att jag är sjukskriven. Den ansvarige så lite skyldig ut men svarade att hon trodde att hon gjort det. Du kan väl kolla upp det för jag tycker det är konstigt att jag inte har hört ett smack från försäkringskassan, sa jag. Hon började direkt att ursäkta sig med att det har varit så mycket med mina sjukskrivningar så hon kunde ha missat att anmäla men hon trodde inte det. Givetvis skulle hon kolla upp det. Sen hörde jag inget mer. Nu har jag varit inne på mina sidor på f-kassan och självklart hade hon missat att anmäla sjukdom. Men hon verkar ha noll koll för hon har anmält fel datum, så nu får jag hålla koll att mina löningar blir rätt. Jag blir så trött på att folk inte kan sköta sina jobb och göra rätt efter påminnelse. Speciellt den här personen, hon är duktig på att rätta allt och alla och då inte på ett trevligt sätt. Enligt henne själv så gör hon aldrig fel och blir hon ertappad med att göra fel säger hon att vi har gjort fel. Vet inte om hon har svårt med att säga, jag har gjort fel. Det kanske är så enkelt att hon tror att jag heter vi, hahaha. Hur som helst så kommer det bli en massa problem med papper hit och dit. Jag får vänta tills jag hör av försäkringskassan och hoppas det löser sig på ett enkelt sätt. En ursäkt till försäkringskassan för vad jag skrev förut är kanske inte helt fel.

Inga kommentarer: