söndag 26 februari 2012

Brutet löfte.

Hade lovat mig själv att jag inte skulle handla på årets bokrea. Mina olästa böcker här hemma är många och hade bestämt mig för att ingen bok ska inhandlas förrän jag har läst dom. Men nu på morgonen sprack det löftet, jag gick in på adlibris för att kolla vad det fanns för receptböcker på surdegsbröd. Hitta en som lät intressant och när jag ändå var där kollade jag vad som fanns av Lars Widding. Vill så gärna läsa om Sorundasviten. För många, många år sen läste jag dessa böcker och gilla dom skarpt. Jag hittade dom men dom fanns bara som CD-böcker, bättre än ingenting tänkte jag och beställde även dom. När jag gjort det så blev det ett par böcker till som jag fastnade för. Så var det med det löftet.

Hade ett långt samtal med en gammal kompis igår. Många härliga skratt fick vi och mycket allvarliga ämnen blev det också. Vi har inte snackat med varandra på länge så det fanns en massa saker att prata om. Efter en och en halv timme prat så beslutade vi att så fort det blir grillväder så ska vi träffas och ta oss en nostalgikväll med middag och vin. Ser verkligen fram mot det för med denna person har man hur roligt som helst.

Startade en surdeg igår och i morse var det full liv i min surdegs burk. Väntar nu bara på att få baka bröd. Är så nyfiken på hur det blir med eget bakat surdegsbröd. Jag tröttnar fort på köpbröd så jag brukar baka eget bröd ganska ofta. Men det är ju alltid kul att pröva nya recept. Surdegsbröd som man köper är ju kanongott så jag hoppas att det hembakade blir minst lika gott om inte ändå godare.

Inga kommentarer: