söndag 12 februari 2012

Hatar oplogade trottoarer.

Har varit duktig idag med mitt gående. Börja dagen på löpbandet, en halv timmes gående och det innan frukosten. Innan promenaden tog jag ett blodsocker prov efter en ynka halv timme på bandet så tog jag ett nytt prov. Jag blev riktigt förvånad på provsvaret det visa hela 2,9 enheter lägre än innan promenaden. Nu blir det att äta frukost innan jag går överhuvudtaget. Har ju inte lust att hamna i koma. Även pulsen var lägre än i förgår under tiden som jag knallade. Nu ska jag använda program 1 några dagar innan jag övergår till nästa program. Sen får jag kanske hålla mig till dom två programmen ett tag så jag inte inte går ut för hårt.

På eftermiddagen tog vi oss en promenad upp till min svärmor, en sträcka på 6 km fram och tillbaka. Det gick väl ganska bra att gå dit, visst hade jag smärta. Vägen tillbaka var så jobbig, smärtan satt i hela tiden. Väl hemma var jag helt slut, tog en värktablett sen låg jag i soffan som en klubbad oxe. Det måste vara snö modden på vägarna som gör att jag får så ont. Menar att det blir tungt att gå på oplogade vägar och sen är man väl lite rädd att ramla och då spänner jag väl mig på något konstigt sätt. Jag får helt enkelt sluta med att gå utomhus och hålla mig till löpbandet där det går alldeles utmärkt att gå och det utan att halta.

I morgon ska jag försöka mig på att jobba halvtid. Börjar kl 12.00 och slutar 15.30. En ganska bra tid. Men den övriga veckan vet jag inte hur det blir. Vore bra om det är liknande tider dom övriga dagarna för då kan jag träna ordentligt innan jobbet och hinna med något pass på kvällen. Ska bli roligt att komma tillbaka på jobbet och bli lite social igen. Saknar mina arbetskamrater och alla kunderna. Även dom gnattiga och tjattiga kunderna, faktiskt. Men dom är inte så många, hahahaha.

Klockan tickar på och jag får försöka att få mig lite sömn. Godnatt och sov så gott.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Det är jättejobbigt när det är mycket snö att pulsa i, märker det jag oxå. Var ute till SKHLM igår och det blev lite för mycket.
Men man vill ju så gärna komma ut lite oxå,
I natt somnade jag inte förrän runt 05.30 på morgonen. Känt mej helt urlakad i dag.
Hoppas på att jag får sova gott i natt. Tog en liten avslappningspiller så hoppas att det fungerar.
Natti Natti