lördag 11 februari 2012

Det går framåt.

Lördagen började jag med en 3 km promenad på löpbandet. Det är lite konstigt att på löpbandet haltar jag inte men när jag tar en promenad ute i det fria så ser jag ut som halta Lotta. Redan efter en mils promenad på bandet har jag blivit så mycket bättre i ryggen och smärtan som strålar ner i vänster ben är inte lika intensiv. Ja, helt borta är ju inte smärtan men bra mycket bättre. Om det beror på löpbandet eller inte vet jag inte. Men vill gärna tro det då mina förbättringar har skett efter jag börjat med löpbandet. Men det kan ju bara vara en tillfällighet också. Hur som helst så visar det sig ganska fort om det bara är en tillfällighet. Ska försöka att promenera en mil om dagen på bandet och då med dom med följande programmen. Har testat första programmet och det var så mycket roligare att gå i olika hastigheter.

Har haft besök av mamma och vi prata en hel del om vad pappa hade velat att hon ska göra av pengarna efter honom. Fick henne att satsa en del pengar i garagetaket som är i behov av renovering. Även hennes altantak behövs bytas ut och det ska vi fixa till våren. En ny bil behöver hon också så det ska jag börja titta efter. Detta är några saker som vi vet att pappa skulle gilla. Sa till mamma att nu sitter nog pappa uppe i sin himmel och klappar händerna. När pappa levde så var han så arg på mamma att hon inte använde hans pengar utan envisades med att använda sina egna. Han sa ofta till mig att jag skulle ta mig ett snack med mamma om att hon skulle börja utnyttja hans pengar. Äntligen verkar det som om hon börjat fatta vad han menat. Bättre sent än aldrig.

Nu ska jag återgå till min träning, ska göra mina övningar som jag fått av sjukgymnasten och avsluta med en långpromenad. Ha en riktigt bra lördag.

Inga kommentarer: