fredag 3 februari 2012

Ett skratt förlänger livet.....

Jag är så trött på att gå här hemma och skulle så gärna vilja börja jobba. Men vet inte om det skulle fungera med min smärta. Smärtan har varit svår idag. Har inte kunna göra något. Har jag stått, gått eller suttit har det känns som om skelettet från höften ner till stortån skulle explodera. Har nu två dagar på mig innan jag ska besluta mig för om jag ska fortsätta gå hemma, jobba halvtid eller om jag ska börja på heltid. Om jag är så pass bra så slipper jag kontakta läkaren på måndag för fortsatt sjukskrivning. Det känns inte helt rätt att gå och jobba heller. Dels så är det taskigt för min arbetsgivare om jag börjar jobba och sen bli tvungen att sjukskriva mig igen. Om smärtan är så här intensiv så blir det bara jobbigt för mig. Men spelar kanske inte så större roll vad jag gör egentligen. Alltså en jobbig sits just nu.
 
Bosse fråga mig om han skulle ha skägg ett tag. Inte vet jag, gör som du vill, svara jag. Han bad att jag skulle titta på honom och det gjorde jag och bryter ut i ett rungande skratt. Jag har tydligen gått i mitt smärtvärld en längre tid och inte sett att han inte har varit i närheten av en rakhyvel. Det var det jävligaste jag sett på ett tag,hahahaha. Jag sa till honom att han kunde ju spara och sen söka jobb hos tomten,hahahaha. Låg i soffan och skratta åt honom och smärta så tårarna rann. Och inte blev det bättre av att han skulle bära upp en hylla till övervåningen innan han hoppa i duschen. Från soffan hör jag honom börja klampa i trappan och vår goja hjälpte till med att stöna så Bosse slapp, hahahahaha. Det var dagens skratt det. Trodde aldrig att jag skulle kunna sluta.
 
Fredags kväll betyder att det är På spåret och Skavlan på teven, två program jag gillar. Ska halta ut till köket och fixa mig en kopp te innan det är dags att bänka sig framför teven.
 
Ha en bra fredags kväll.
 
 

Inga kommentarer: