måndag 20 februari 2012

Renar i bilen??

Läste att polisen i Nord Norge hade stoppat en bilist som hade renar i sin personbil. I baksätet fanns tre renar och dom hade inga bilbälten på sig. Och som om inte det räckte, så hade mannen två renar till i bagaget. Mannen och hans renar hade färdats hela 100 mil innan han blev stoppad. Polisen sa att dom inte var förvånade då dom var vana med att norrmän åkte runt med dom mest konstiga saker i sina bilar. En gång hade dom stoppat en som hade en ko som satt och titta ut genom bakrutan. Och det i en liten Toyotabuss. Ja vad säger man om våra grannar i väst, på hittiga är dom, hahahahaha.

I morgon är det fettisdagen och då måste jag ha en wienersemla. Det blir till att stå och köa på Spaaks efter jobbet för det är ju inte bara jag som vill ha en av deras goda semlor. Man kan få stå i kö i över en timme på fettisdagen men det är det gör man så gärna. Under tiden man väntar kan man alltid gå in och kolla på lite kläder om man känner för det. Annars finns det en del roliga människor man kan kolla in.

Nu ska jag sätta mig ner och titta lite på nyheterna. I kväll åt vi middag i normal tid och min träning är avklarad. Så nu kan jag myspysa.

Ha en bra kväll.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Filmen "The stoning" är en stark film och den har berört mej enormt. Det värsta är att det händer än idag.
Fruktansvärt, jag finner inga ord. Den har gjort ett stark intryck på mej.

Se den, men jag lovar dej att du kommer att ha den kvar inom dej, den har etsat sej fast hos mej.

Kram