fredag 6 maj 2011

Trött, tröttare, tröttast.

Det sista dygnet har varit tufft. Nu när jag sitter i soffan börjar tankarna mala. Ögonen far ihop men sömnen vill inte infinna sig. Vi har varit ner och tagit ett sista farväl av pappa. Jag är glad att jag gjorde det. Tro att det är viktigt för sorgearbetet. Det var skönt att se att han var så fin. Och man såg att han hade få ro, på något konstigt sätt kunde man se det. Jag har även varit i kontakt med begravningsbyrån, vi ska åka dit på måndag. Fick reda på att vi måste till kyrkan och välja ut en gravplats. Jag får åka med mamma och göra det då hon nog inte orkar göra det själv. Lillebrorsan ska med till begravningsbyrån och jag hoppass att han följer med och väljer ut en gravplats också.

Nu är jag tröttare än tröttast. Hoppas att jag får sova några timmar för i morgonbitti måste vi åka och tömma pappas rum. Lite oförskämt att vi måste göra det ett par dagar efter hans bortgång. Men mamma tycker det är ganska bra att få det undanstökat. Och platsen behövs säkert till en ny boende, så det är väl bara att gilla läget.

Inga kommentarer: