söndag 1 maj 2011

Har nu bestämt mig för att gårdagens besök hos pappa blir det sista. Jag vill minnas detta lugn han hade och jag vet ju inte hur det kommer se ut när det är dags för honom att lämna detta liv. Får sitta hemma och vänta på samtalet om att det är över. Mamma kommer att ha telefonkontakt så fort det blir förändringar. Det känns faktiskt bra nu när beslutet är taget. Kan liksom släppa en del tankar som bara stjäl energi. Nu ska jag bara ringa jobbet och tala om att jag kommer i morgon. Egentligen är det lite svårt att säga redan nu hur det blir i morgon, men skulle det bli någon ändring så är det ju bara att ringa igen. För att fördriva dagen här hemma ska jag tvätta och städa lite. Planera middagsmat för dagen blir inte lätt då jag inte har så stor matlust. Det är tur att jag måste ta medicin och en del av medicinen kan jag bara ta vid matintag. Annars skulle jag nog inte fått i mig något överhuvudtaget.

Inga kommentarer: