söndag 15 maj 2011

Får ta mig i kragen.

Idag ska jag baka en sockerkaka, tror jag. Sen ska jag hugga tag i sluträkningen på mitt godmanskap för pappa, pust och stön. En hel söndag kommer gå åt till det. Men det är bra om jag får in den så fort som möjligt. Det känns ju bra mycket bättre att ha det bakom sig. Men lusten att sätta sig med alla papper igen (jag gjorde en årsräkning i februari) vill inte riktigt infinna sig. Just nu går det inte en dag som jag inte håller på med något som har med pappas bortgång att göra. Måste också ner till blomsteraffären och beställa en krans eller något liknande. I morgon ska vi till begravningsbyrån igen och efter det ska vi till kyrkogården för att titta ut en gravplats. Många dagar har gått till hans bortgång, tur att min arbetsgivare har förståelse för det. Men det är en förlust i lön och det är bara att ställa in sig på en mager lön. Får rycka upp mig och sluta att tänka på alla måsten. Bättre att ta en dag i taget, annars är risken att jag bryter ihop.

Det vanliga kaffet är slut. (Inte ofta det händer men som sagt jag har ju haft annat att tänka på.) Givetvis så är det just vanligt kaffe jag vill ha. Även kaffebönorna är slut. Endast kapslar till kaffemaskinen finns, men då är lattemjölken slut och jag är inte så sugen på latte just nu. Ja, ni ser vilka problem jag har,hahahahaha. Jag får helt enkelt fixa mig och ta bilen ner till affären. Hur svårt kan det vara?????

Inga kommentarer: