onsdag 25 maj 2011

En fin plats.




På vägen till Nynäshamn stanna jag till vid kyrkan pappa ska begravas. Kände att jag måste ta lite bilder på platsen. Vi fick graven på en väldigt fin plats och det är vi givetvis glada för.

Prata med lillebror i telefon idag, han hade en hel del att berätta. Vi har halvsystrar på pappas sida. Dom har aldrig brytt sig i pappa, men nu är ena och den värsta halvsyster såååå jäääävla påååå. Givetvis är hon ute efter ett arv. Men hon är inte välkommen till begravningen då den bara ska vara för dom närmaste, hon och dom andra tillhör inte familjen. Och har aldrig gjort det heller. Arv får dom men bara sin laglott men dom behöver inte komma till kyrkan och visa sin sorg då dom inte kan känna någon sådan. Dom kände inte pappa. Denna halvsystern har ringt mamma och nu även min bror, hon undrar om dom är välkommna till begravningen. Jag har pratat med hennes storasyster och förklarat att dom inte är välkommna och även varför dom inte är det. Vad är det som är så svårt att fatta?? Till mig vågar hon inte ringa, kanske lika bra det. För jag kommer bara bli förbannad och säga henne ett sanningens ord. Vår pappas begravning ska dom inte få förstöra.Nog om det. Jag får börja att tänka på annat annars är risken att ni får läsa en massa fula ord.

Min sons sambo flög till NY i fredags och ska komma tillbaka på fredag om nu inte detta askmoln sätter P för det. Hon kanske får några extra dagar där, och det är ju inte helt fel. Skulle gärna bytt med henne för vem vill inte åka till NY. Ska bli kul att höra vad hon tycker om den stora staden.

Nej, nu ska jag fara ner till ICA och hämta ett paket.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det kommer att vara en vacker plats för din pappa.
Nu äntligen kom jag in på din blogg, det fixade sej till sist.
Nu tror jag att jag stannar kvar på den här bloggen jag har på favs.

Kraaaaaaaaaaaaaaaam
Varör jag var så förbannad det får jag ta lite senare mera privat med dej,

Kraaaaaaaaaaaaaaaam