tisdag 3 maj 2011

En förklaring...........

Pappa har blivit sämre nu. Idag har han knappt varit vaken. Mamma sa att han hade vaknat till lite då och då. Hon trodde att han hade känt igen henne, men var inte helt säker. Imorgon ska han flyttas tillbaka till sitt vanliga boende.
Mamma prata med någon läkare idag och fick förklarat för sig att pappa var färdig vårdad och då inte kunde vara kvar på sjukhuset då han endast behöver omvårdnad den sista tiden. Valet var att skicka honom vidare till något ställe i Stockholm. Mamma kapitulerade inför det valet så i morgon ska han tillbaka till sitt boende i Sorunda. Läkaren blev arg och ledsen då hon fick höra vad som hänt igår. Hon skulle gå vidare med det hela. Så här får det verkligen inte gå till, sa hon.
Mamma åkte även till pappas boende i Sorunda och prata med sköterskan där. Han hade haft kontakt med sjukhuset och sa att det var den bästa lösningen för pappa att han kom tillbaka. Nu när det endast handlar om omvårdnad är det bäst att han får vara i invand miljö.
När jag prata med mamma var hon lite ledsen men samtidigt så tyckte hon det var bättre med Sorunda än Stockholm. Vi var överens om att det är för jäkligt hur man blir behandlad i livets slutskede. Jag fråga om hon hade fått reda på personens namn , hon som ringde mig igår. Hon hade frågat men hade inte fått något svar. Jag sa att vi får ta en funderare på det som hänt efter pappas bortgång. Och då besluta oss vad vi ska göra. Just nu kan jag tycka att vad hjälper det att gå vidare med gårdagens händelse, pappa kommer ändå inte överleva.
Det får räcka för idag. Huvudet har mycket att sortera och jag behöver försöka att få mig lite sömn. Så god natt på er.

1 kommentar:

Livsnjuterska sa...

Ja, det är nog ett klokt beslut. Ta allt sedan, men nog är det väl märkligt med denna människa som ringde??

Kraaaaaam och Natti Natti