söndag 29 maj 2011

Mina nära och kära är bara för fina.

Fick ett så fint sms från min söta dotter. Det var så fint skrivet så jag fick gråta ett skvätt. Hade också besök av sonen med familj. En fin bukett med blommor fick jag. Helena berätta lite om sin resa till NY och jag såg lite bilder som hon hade i mobilen. Fick en sån lust att själv resa dit och kanske någon gång i framtiden så blir det av. Ebba har nog ärvt glassmanin av sin pappa, hon fick i sig fyra glassar. Och hon skulle inte sitta och fika med oss. Utan hon skulle fika ute på altanen och farmor skulle också sitta där. Jag är inte svårflörtad när det gäller dom små och vi satt där o småprata, bara hon och jag. Vad vore livet om inte det fanns stora och små barn i sin direkta närhet?

Just nu ligger det ett vadderat kuvert på köksbordet. Det ligger där och väntar på att bli postad imorgon. Äntligen helt klar med jobbet med godmanskapet. Sluträkning är klar. En härlig känsla att kunna lägga det bakom sig. I morgon börjar en ny vecka, en vecka som jag kan ägna mig åt jobbet och mig själv. För nu ska det väl inte dyka upp några mer överraskningar hoppas jag.

1 kommentar:

attis sa...

Hejsan. Vilken fin dag du verkar haft. Visst är det härligt med sådana dar. Ha det gott.
Kramen